Olen viimeaikoina innostunut huovutuksesta. Märkähuovutusta olen joskus kymmenen vuotta sitten tehnyt, mutta se ei ehkä ole ainakaan pienissä tiloissa minun lempijuttuni, vaikka aion kyllä sitäkin kokeilla vielä. Neulahuovutus sen sijaan on mukavaa telkkaria katsellessa ja vapaalankavanutustakin tahdon kokeilla. Tällä viikolla olen huovuttanut prototyypit pääsiästipuista. En vielä tiedä, miten niitä voisi jatkojalostaa, mutta jotakin pitää koittaa keksiä, koska en ole täysin tyytyväinen näihin:

54233.jpg

54234.jpg

Kokeilin myös, mitkä lankakorini langoista huovuttuvat pesukoneessa. Laitoin siis tyynyliinakääreeseen lankakorini sotkuksi kasautuneet lankakerien päät, joita en jaksanut alkaa selvittää toisistaan irti. Aika useat langoistani huovuttuivat kohtuullisesti.

54236.jpg

Tässä vielä kuva avokilleni tekemästä piposta. Ei ehkä niitä onnistuneimpia miltään osin. Tai malli voisi joillain muilla väreillä ehkä toimiakin, ainakin minulle itselleni.

54235.jpg

Viikonloppuna koitan kutoa Sophielaukkua, jonka suomenkielisen ohjeen löysin täältä. Saa nähdä tuleeko yhtään hieno. Kokeilen itse sekoittamallani langalla sitä ja voi olla, että langat huopuvat eri tavalla, jolloin lopputulos tuskin on kovin hieno.