Projekti neule lähenee loppua. Itse lammastilalta hakemani villat, jotka pääsivät hetken miettimisen jälkeen kasviväripataan ja karstaukseen, on nyt kehrätty rukilla sieviksi pieniksi keriksi.

Lanka on kaksisäikeiseksi kerrattua ns. pätkärääkättyä.

Keriä on kaksi ja pätkärääkkätyt osiot ovat melko pitkät, eli väri ei vaihdu kovin tiheästi ja vaikutelma on enemmänkin itseraidoittuva.

Oikeastaan neulekin on jo valmis ja kuvattukin, mutta ei vielä siirtynyt koneelle.

Ja olen minä vähän muutakin tässä puuhaillut kuin vain tätä yhtä "neule" -projektia. Neuloin mm. Wetterhoffin ohuesta rohdinpellavasta Icarusta ja kun olin saanut valmiiksi sen "tylsän" ja tasaisen osan ja siirtymässä pitsiosioon, neule katosi repustani. Huomasin neuleen kadonneen, kun reppuni oli avautunut. Etsin koko kulkemani reitin läpi ja kyselin junastakin, jolla olin  matkustanut, mutta kukaan ei ollut nähnyt neulettani.

Olen myös jälleen käymässä läpi kaikkia käsityökirjojani ja -lehtiäni ja etsimässä tämän hetken "pakko tehdä" jutut. Murto-osanhan niistä vain saa tehtyä, mutta onpa ainakin suunnitelmia. Ja vuoden päästähän ihan toiset mallit ovat niitä "pakko tehdä".